vrijdag 26 februari 2016

Mijn ervaring, deel 1


Mijn ervaring, deel 1.

De sessies

De eerste week van het keuzetraject Ten Oorlog zit erop. Ik ben aan deze week begonnen, niet goed wetend wat te verwachten. De eerste sessie werd er vooral uitleg gegeven over hoe het keuzevak ging verlopen. Aan duidelijke uitleg en verwachtingen vooraf heb ik nood zodat ik goed weet wat er van mij verwacht wordt en ik denk dat iedereen deze uitleg apprecieerde.                                       Tijdens de tweede sessie hebben we met de groep gebrainstormd over het thema ‘oorlog’. We hebben in mindmaps alles opgeschreven waar we aan dachten zodat alle informatie gestructureerd per subthema op papieren stond. We krijgen heel veel informatie ineens en in het begin vond ik het moeilijk om me hier constant bij te concentreren. Maar de volgende sessie ging dat al beter. Als ik mijn laptop erbij neem dan kan ik noteren wat me interesseert en kan ik ondertussen er dingen over opzoeken. Tijdens de sessie over de Eerste Wereldoorlog begon ik een beeld te krijgen over welk thema ik mijn lesideeën wou uitwerken namelijk Vluchten en (achter)Blijven. Door er dingen over op te zoeken en er wat over te brainstormen wordt mijn thema alsmaar duidelijker en krijg ik meer zin om aan de lesideeën te beginnen.

 De blog

In het begin stond ik wat onzeker tegenover de blog. Ik wist niet goed wat ik erop moest zetten en wat niet en of het goed zou zijn of niet. Maar nadat ik de eerste paar posts plaatste, was mijn onzekerheid weg. Ik zet erop wat ik interessant vind en wat ik de moeite vind om met de anderen te delen. Ik lees graag wat de rest van de groep post en welke reacties erop komen. Ik reageer ook af en toe zelf als ik er iets over wil zeggen. Ik ben er vrij veel een toch wel graag mee bezig, meer en liever dan ik had verwacht. De blog is voor mij tot nu toe een aangename werkvorm.

Extramurale activiteit

Ik vond het moeilijk om een activiteit te vinden die me aanspreekt, die ik nog niet bezocht heb en die een beetje aansluit bij mijn thema. Met Shauni ga ik de lesideeën uitwerken en we hebben uiteindelijk de Dossinkazerne in Mechelen gevonden om te bezoeken. Ons bezoek vindt deze namiddag plaats. Een post over het bezoek volgt dus nog.
Binnenplaats van Kazerne Dossin.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten